Gelirlerinizi Nasıl Maksimize Ediyoruz

Google Adx/Ad Manager, çok sayıda DSP ve teknoloji ortağıyla bağlantılı kompleks ve bütüncül bir platformdur.

Google ad manager diagram

AdX / AdManager envanterini optimize etmek, dinamik bir yapıya sahip olması sebebiyle ciddi bir bilgi birikimi ve günlük analiz gerektirir.

Deneyimimizi, optimizasyon tekniklerimiz ile birleştirerek, en iyi noktaya ulaşmak için sık sık optimizasyon uyguluyoruz:

price optimizasyon chart

Taban Fiyat Optimizasyonu

  1. Google açık arttırmalarda ikincil fiyat yöntemini kullandığı için, fiyat tabanı optimizasyonu optimizasyon sürecinin en önemli parçalarından biridir. Reklam gelirlerinizi en üst düzeyde tutabilmek için, sürekli değişen talebi ,sezonsallık faktörünü, CTR ve görüntülenebilirlik metriklerindeki değişimleri göz önüne alarak, sürekli biçimde fiyat tabanı optimizasyonu uygulamaktayız.

  2. Taban fiyatlarını ayarlayarak rCPM’i ( eCPMxDoluluk Oranı) optimize ediyoruz.
    • eCPM gelirinizi belirleyen denklemin sadece bir yarısı iken, diğer yarı doluluk oranıdır. Optimizasyon sürecimizde eCPM ve doluluğun kombinasyonu olan rCPM üzerine odaklanıyoruz. Aşağıdaki iki senaryoya bir göz atalım:
    • a. 100.000 kullanılabilir gösteriminiz olduğunu ve 100% ünü 0,5 TL eCPM ile sattığınızı varsayalım. Bu durumda (100.000x100%x0,5)/1000=50 TL gelir elde edersiniz.
      b. Bu defa 100.000 gösteriminizin 25%’ini 3TL eCPM ile sattığınızı varsayalım. Bu durumda ise (100.000x25%x3)/1000=75 TL gelir elde etmiş olursunuz. Yani ilk senaryoya göre 50% daha fazla kazanırsınız.
  3. Sayfadaki her alan için farklı reklam kodları kullanıyoruz ve coğrafya,cihaz,reklamveren vb. değişkenlere göre farklı taban fiyatlar uyguluyoruz. Böylece optimizasyonu daha detaylı seviyede gerçekleştirerek, her reklam alanından maksimum geliri elde etmenizi sağlıyoruz.

  4. Passback reklamlarını kullanarak, satılmayan envanterinizin, birlikte çalıştığımız diğer SSP’lere satışına olanak sağlıyoruz. Bu ek talep, doluluk oranınızı ve gelirinizi arttırması sebebiyle, çok önemli bir katkı vermektedi

Özel Anlaşmalar

Global ajanslarla ve Trade Desklerle(OMD/Accuen, Starcom/Vivaki, GroupM, Carat/AMNET vb.),  yakın ilişkilerimiz sayesinde,  envanteriniz reklamverenin beklentisiyle yüksek oranda uyuştuğunda, yüksek CPM’li Tercih Edilen anlaşmalar yapmaktayız.

Partnership image
seasonality section

Sezonsallık

Talep seviyesi, aşağıdakilerle sınırlı olmamak üzere birçok faktöre göre değişir:

  1. Ay( En yüksek talep 4. Çeyrekteyken, en düşük talep Ocak ayında gerçekleşir)

  2. Ayın haftası (Talep ayın ilk haftası en düşük seviyedeyken, sonlara doğru giderek yükselir)

  3. Resmi Tatiller ve özel durumlar talep seviyesini büyük ölçüde etkiler.

Kitle

Kitlemizin segmentasyonunu, ajansların ihtiyaçları ve görüşlerini göz önüne alarak gerçekleştiriyoruz. Türkiye’de DFP Audience kullanarak programatik satış yapan ilk şirket olarak, %40 eCPM ve 50% PMP hacim artışı sağladık. Bunun ardından, Google bizim hakkımızda çalışma yayınladı.

Yazı boyunca kısaca bahsettiğimiz tüm bu süreç yayıncılar için büyük bir uğraş gerektirir. Bu yükü omuzlarınızdan alarak, sizlerin gerçek işlerinize odaklanmanızı sağlıyoruz. Ziyaretçilerinize kaliteli içerik sağlarak onları daha mutlu etmenizi ve bu sayede kullanıcı kitlenizi arttırmanızı kolaylaştırıyoruz.

Optimizasyon uzmanlığımızdan faydalanmak ve avantajlarımızın tadını çıkarmak için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz !
Audience section

Çalışmaya nasıl başlayabilirim?

Lütfen aşağıdaki başvuru formumuzu doldurun. Daha sonra size nasıl katma değer sağlayabileceğimizi iletmek ve ödeme koşulları ile entegrasyon hakkında ayrıntılı bilgi verebilmek için en kısa sürede iletişime geçeceğiz.

Bize Katılın
×